Registrer deg med 24SevenOffice

Først gå til Busy sin registreringsside for 24SevenOffice. Fyll ut ditt 24SevenOffice brukernavn og 24SevenOffice passord, og trykk «Fortsett».

Deretter vil du få mulighet til å velge klienten i 24SevenOffice du ønsker å koble Busy kontoen med. Etter du har valgt riktig klient trykker du på «Lag din Busy-konto».

Koble 24SevenOffice klienten til Busy

Neste steg er å koble til en API-bruker. Dette er slik at Busy ikke er koblet til en person sin konto, i tilfellet personen endret passord, slutter i selskapet eller lignende.

Dersom dere ønsker å koble til API-bruker ved et senere tidspunkt, eventuelt ikke gjøre det, kan du skrive inn samme 24SevenOffice e-post og passord som du brukte på registreringssiden.

Velg hvordan Busy og 24SevenOffice skal fungere sammen

På siste side vil du få valgmuligheter for hva du ønsker å koble til 24SevenOffice.

  1. Klientnavn vil du som oftest la være, da denne automatisk velger samme klient som du registrerte deg med.

  2. Koble prosjekter brukes av de aller fleste som bruker Busy sammen med 24SevenOffice. Ved å aktivere vil alle prosjekter speiles mellom Busy og 24SevenOffice.

  3. Koble arbeidstyper brukes av de som ønsker å fakturere tiden sin fra 24SevenOffice. Det kan også være nyttig dersom man har mange eksisterende arbeidstyper i 24SevenOffice. Ved å koble arbeidstyper må alle arbeidstypene opprettes i 24SevenOffice.

  4. Koble kunder er ikke nødvendig for fakturering av tiden sin 24SevenOffice, men kan være nyttig for å kategorisere prosjektene når man har mange prosjekter.

  5. Tillat «Single Sign On» (SSO) gjør at de ansatte kan logge direkte inn i arbeidsområdet med sin 24SevenOffice konto. Dette kan være veldig nyttig om alle de ansatte har brukere i 24SevenOffice. Les mer i vår artikkel om Single-Sign-On.

Etter å ha valgt oppsettet du ønsker trykker du «Koble til konto» for å ferdigstille oppsettet.

Hva er neste steg?

  1. Inviter dine kolleger til arbeidsområdet fra «Brukere» → «Legg til bruker». Les mer i vår artikkel om invitasjoner.

  2. Kjør førstegangsoppsettet fra 24SevenOffice innstillingene. Da vil alle ansatte kobles på de riktige prosjektene med riktig prosjektrolle. Merk at alle de ansatte må ha logget inn i Busy og blitt koblet til en 24SevenOffice kontakt for at dette skal fungere.

  3. Start timeføringen, som du kan lese mer om i vår artikkel om å registrere tid.

Du kan finne 24SevenOffice innstillinger i venstre sidepanel under «Innstillinger» → «24SevenOffice».

Fant du svaret?