Registrer deg med 24SevenOffice
Først gå til Busy sin registreringsside for 24SevenOffice. Fyll ut ditt 24SevenOffice brukernavn og 24SevenOffice passord, og trykk «Fortsett».
Deretter vil du få mulighet til å velge klienten i 24SevenOffice du ønsker å koble Busy kontoen med. Etter du har valgt riktig klient trykker du på «Lag din Busy-konto».
Koble 24SevenOffice klienten til Busy
Neste steg er å koble til en API-bruker. Dette er slik at Busy ikke er koblet til en person sin konto, i tilfellet personen endret passord, slutter i selskapet eller lignende.
Dersom dere ønsker å koble til API-bruker ved et senere tidspunkt, eventuelt ikke gjøre det, kan du skrive inn samme 24SevenOffice e-post og passord som du brukte på registreringssiden.
Velg hvordan Busy og 24SevenOffice skal fungere sammen
På siste side vil du få valgmuligheter for hva du ønsker å koble til 24SevenOffice.
- Klientnavn vil du som oftest la være, da denne automatisk velger samme klient som du registrerte deg med.
- Koble prosjekter brukes av de aller fleste som bruker Busy sammen med 24SevenOffice. Ved å aktivere vil alle prosjekter speiles mellom Busy og 24SevenOffice.
- Koble arbeidstyper brukes av de som ønsker å fakturere tiden sin fra 24SevenOffice. Det kan også være nyttig dersom man har mange eksisterende arbeidstyper i 24SevenOffice. Ved å koble arbeidstyper må alle arbeidstypene opprettes i 24SevenOffice.
- Koble kunder er ikke nødvendig for fakturering av tiden sin 24SevenOffice, men kan være nyttig for å kategorisere prosjektene når man har mange prosjekter.
- Tillat «Single Sign On» (SSO) gjør at de ansatte kan logge direkte inn i arbeidsområdet med sin 24SevenOffice konto. Dette kan være veldig nyttig om alle de ansatte har brukere i 24SevenOffice. Les mer i vår artikkel om Single-Sign-On.
Etter å ha valgt oppsettet du ønsker trykker du «Koble til konto» for å ferdigstille oppsettet.
Hva er neste steg?
- Inviter dine kolleger til arbeidsområdet fra «Brukere» → «Legg til bruker». Les mer i vår artikkel om invitasjoner.
- Kjør førstegangsoppsettet fra 24SevenOffice innstillingene. Da vil alle ansatte kobles på de riktige prosjektene med riktig prosjektrolle. Merk at alle de ansatte må ha logget inn i Busy og blitt koblet til en 24SevenOffice kontakt for at dette skal fungere.
- Start timeføringen, som du kan lese mer om i vår artikkel om å registrere tid.
Du kan finne 24SevenOffice innstillinger i venstre sidepanel under «Innstillinger» → «24SevenOffice».