Bruker bedriften din allerede Busy? Se Hvordan registrere tid?

Registrere bruker og opprette arbeidsområde

Skal du bruke Busy sammen med 24SevenOffice? Se Hvordan sette opp Busy med 24SevenOffice.

For å komme i gang med Busy, må du først registrere en bruker. Dette gjøres fra https://app.busy.no/register. Her kan du velge å registrere deg med e-post og passord eller med Google-bruker:

Opprette arbeidsområde

Etter man har registrert en bruker, vil man komme til opprettelse av et arbeidsområde. Et arbeidsområde inneholder brukere og prosjekter. og man bruker typisk firmanavnet som navn på arbeidsområdet. Når man har valgt et navn, trykker man på «Lag ditt arbeidsområde».

Tidslinjen

Når man har opprettet et arbeidsområde, blir man sendt til tidslinjen. Dette er hjemskjermen i Busy, der det meste av timeregistreringen skjer. Før man kan føre sin første time, må man ha et prosjekt å føre på.

Opprette et prosjektet

Oppretting av det første prosjektet er enkelt.

Gå til prosjekter

  1. Trykk på «Prosjekter» i sidemenyen til venstre.
  2. Man kommer nå til en velkomstside for prosjekter, med en kort intro. Trykk «Opprett ditt første prosjekt».

Prosjektinformasjon

Et nytt vindu vises, der man fyller ut detaljene for det nye prosjektet. Et prosjekt representerer pågående arbeid i bedriften, og har et navn (1.), en valgfri farge (2.), og kan være fakturerbart (3.). Når du har valgt innstillinger, trykker du på «Lagre» for å opprette prosjektet.

Eksempel: Du driver et designbyrå der du har fått oppdrag i å lage en reklamekampanje for Det kongelige slott. Du lager derfor et prosjekt med navn «Reklamekampanje for Det kongelige slott», så man kan registrere tid knyttet til dette oppdraget. Du setter prosjektet til fakturerbart, siden bedriften din skal ta seg betalt for disse timene.

Legge til arbeidstyper

Etter prosjektet har blitt opprettet, blir du sendt til prosjektsiden for prosjektet. For å kunne føre timer på et prosjekt, må man ha minst én arbeidstype. En arbeidstype kategoriserer arbeid innenfor et prosjekt.

Eksempel: Ditt designbyrå har prosjektet «Reklamekampanje for Det kongelige slott». Du vil vite hvor mye tid dere bruker på det faktiske designarbeidet sammenlignet med møter med kunden.

Trykk «Legg til arbeidstyper» for å legge til en arbeidstype:

Det vil nå komme et nytt vindu, der mani tekstfeltet merket «Søk eller opprett» (1.) kan skrive inn navnet på arbeidstypen man vil lage. For å opprette arbeidstypen, klikk på «Opprett ...» (2.). Man kan repetere disse stegene for å legge til så mange arbeidstyper man ønsker. Når man er ferdig, trykker man på «Bekreft» (3.) for å lagre.

Føre din første time

Busy er nå klar for timeføring! Nedenfor har vi lagt en snarvei til hjelpeartikkel for timeregistrering.

Fant du svaret?