Skru på Single-Sign-On (SSO)

Du kan skru på SSO ved å navigere til «Innstillinger» → «24SevenOffice». Der kan du skru på bryteren for SSO: «Tillat «Single Sign On» (SSO)».

Inviter brukere

Videre kan du gå til «Brukere» → «Legg til bruker». Der kan du velge å kopiere lenken til login-siden for 24SevenOffice, som du igjen kan sende til de ansatte via f.eks Slack eller Teams. Denne siden finner du også ved å gå på https://busy.no, trykke «Logg inn», og deretter «Logg inn med 24SevenOffice».

Ønsker du at de ansatte skal få en e-post, kan du alternativt skrive inn e-postene og trykke «Send invitasjon». De ansatte vil fortsatt måtte logge inn med sin 24SevenOffice konto for å bli med i arbeidsområde.

Akseptering av invitasjon

Merk: Dersom du får en feilmelding ved innlogging med 24SevenOffice, ikke opprett en konto med samme mail på en annen måte. Da vil e-posten bli brukt opp, og du må kontakte support for å ordne det.

Ved å trykke på mailen eller gå inn på lenken man ble tilsendt vil man komme til login siden for 24SevenOffice.

Skriv inn brukernavnet og passordet som du bruker i 24SevenOffice. Da vil Busy automatisk logge deg inn i det riktige arbeidsområdet. Er det flere mulige arbeidsområder å logge seg inn i må du velge riktig klient fra listen du får presentert.

Feilsøking

Det er to vanlige feilmeldinger å få når du logger inn med 24SevenOffice:

Det finnes ingen Busy arbeidsområde tilgjengelig for denne 24SevenOffice brukeren.

Får du denne feilmeldingen betyr det at arbeidsområdet du forsøker å bli med i ikke har skrudd på SSO. Det kan også hende 24SevenOffice brukeren du logger inn med ikke er koblet til den klienten som er registrert i Busy.

E-postadressen er allerede i bruk. Vennligst logg inn gjennom din autentiseringsløsning (Google, e-post og passord e.l.).

Dette betyr at du allerede har en konto opprettet i Busy. Her er det to alternativer.

  1. Logg inn med kontoen du allerede har registrert, deretter spør om å bli invitert ved bruk av e-post eller lenke, som beskrevet i denne artikkelen. Merk at da blir ikke brukeren koblet automatisk til din 24SevenOffice bruker, og dette må gjøres manuelt under «Innstillinger» → «24SevenOffice».

  2. Forespør support om å fjerne den eksisterende kontoen, slik at du kan opprette en ny med din 24SevenOffice konto.

Fant du svaret?