Med Busy som timeføringsmodul kan de ansatte kunne føre timer enkelt og effektivt i et brukervennlig grensesnitt, samtidig som leder og regnskapsfører får en superenkel faktureringsprosess. Her viser vi arbeidsflyten helt fra opprettelse av ditt arbeidsområde til timene ferdig utfakturert til kunden.

Registrer deg i Busy

For å komme i gang med Busy må man først registrere en konto, dette kan gjøres med din eksisterende 24SevenOffice konto. Les hvordan i vår artikkel om registrering av konto med 24SevenOffice .

Klargjør arbeidsområdet for timeføring

Når du har opprettet ditt arbeidsområde og koblet til 24SevenOffice må Busy vite hvilke prosjekter du kan føre tid på, og hvilke arbeidstyper som kan føres på hvilke prosjekter. Denne informasjonen administreres i Busy, men kan hentes første gang fra 24SevenOffice dersom du har et eksisterende oppsett der.

Dette gjøres i førstegangsoppsettet, som du finner ved å gå til Innstillinger → 24SevenOffice.

Har du ikke et eksisterende oppsett, eller ønsker å gjøre endringer på hvem som kan føre hva på hvilke prosjekter kan dette styres fra prosjektsiden (Prosjekter i sidepanelet). Trykk på prosjektet i tabellen for å se detaljer for prosjektet, eller endre direkte i tabellen.

Før timene dine enkelt og effektivt

Når du har tilgang til et prosjekt er det på tide å føre tid. Les hvordan du registrerer tid i vår artikkel om timeføring på tidslinjen.

Godkjenn og klargjør timene for fakturering

Når timene er ført er det på tide å verifisere at timegrunnlaget er riktig for fakturering. Da må du godkjenne timene. Dette gjøres på ukesbasis eller per prosjekt i Busy, og du kan lese om dette i vår artikkel om godkjenning av timer.

Opprett ordre og fakturer fra 24SevenOffice

Etter timegrunnlaget er godkjent er det på tide at timene faktureres, dette kan gjøres rask i Busy ved å opprette en ordre direkte i 24SevenOffice. Les artikkelen vår om oppretting av ordre i 24SevenOffice for mer informasjon. Under kan du se en video av hvordan dette gjøres på kun 15 sekunder.

Inviter de ansatte til arbeidsområdet

Til slutt må du få inn de andre ansatte i arbeidsområdet. Da kan du velge mellom å bruke Single-Sign-On med 24SevenOffice kontoene til de ansatte (beste alternativ dersom alle ansatte skal ha en 24SevenOffice konto), eller å invitere ansatte til Busy med invitasjoner. Les artiklene linket over for en gjennomgang av dette. Merk at du må oppgradere betalingsplanen din for å få til dette. Du vil bli veiledet til hvordan du oppgraderer planen når du inviterer brukere, men du kan også kontakte oss på chatten nede til høyre om du lurer på noe.

Ønsker du mer informasjon om hvordan du kan bruke Busy og 24SevenOffice for å effektivisere din arbeidsprosess er det bare å ta kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan 😊

Fant du svaret?