Når du registrerer deg i den nye timemodulen Busy via 24SevenOffice vil du koble på en bruker som ligger i bakhånd og holder prosjekter, kunder og timer oppdatert mellom modulene.

Kunder og prosjekter hentes fra 24SevenOffice

Første gang du logger inn i Busy vil alle prosjektene og kundene bli hentet fra 24SevenOffice. Endringer som gjøres videre vil automatisk overføres til Busy innen en time. For å få opp kunder i Busy kan du gå til «Prosjekter» → «Kunder» og trykke «Hent kunder». Det samme gjelder prosjekter, og kan gjøres fra prosjektlisten.

Synkronisering av deltagere og arbeidstyper på prosjektet fra 24SevenOffice.

Deltagere og arbeidstyper på prosjektet oppdateres ikke like ofte som nye prosjekter. De blir bare hentet etter man har trykket «Lagre» fra «Egenskaper» på prosjektet inne i 24SevenOffice. Du kan også manuelt hente arbeidstyper og deltagere ved å trykke på synkroniseringsikonet på prosjektinnstillingene i Busy.

For at du skal slippe å manuelt hente informasjon om arbeidstyper og medlemmer anbefaler vi å administrere dette direkte fra Busy, der alt vil oppdatere umiddelbart.

Opprett prosjekter og arbeidstyper fra Busy

Mens kunder må håndteres direkte i 24SevenOffice, kan prosjekter og arbeidstyper opprettes fra begge systemer. Her kan du fritt bruke systemet du selv vil. Når du oppretter prosjektet fra Busy vil det umiddelbart bli tilgjengelig i 24SevenOffice, men merk at overføring andre veien kan ta opptil en time.

Få timegrunnlaget tilbake til fakturering i 24SevenOffice

Når timene er ferdig registrert må de faktureres. Du kan da velge å bruke ordremodulen i Busy for å opprette ordre direkte i 24SevenOffice – se vår artikkel om bruk av ordre. Hvis du ønsker å fakturere slik du har gjort tidligere fra prosjektmodulen i 24SevenOffice kan du gjøre det ved å godkjenne timene, enten manuelt eller automatisk en gang daglig. Automatisk godkjenning aktiverer du fra «Innstillinger» som vist på bildet under.

Fant du svaret?