Har dere betalt lunsj? Her går vi gjennom hvordan dere fører betalt lunsj, og hvordan dere kan få oversikt over tiden brukt på lunsj.
Betalt lunsj: Jeg trenger oversikt over tiden brukt på lunsj
![](https://support.busy.no/hubfs/Knowledge%20Base%20Import/downloads.intercomcdn.comio567020682753e58c49d4002c49ae74831image.png)
Denne arbeidstypen legger du til på interntidprosjektet. Arbeidstypen skal være knyttet til vanlig arbeidstid, slik at tiden teller med i timeføringen.
![](https://support.busy.no/hubfs/Knowledge%20Base%20Import/downloads.intercomcdn.comio565180361bb3af3f687abeaf129ce7260image.png)
De ansatte fører timer som vanlig på tidslinjen, og legger inn tiden de bruker på lunsj hver dag. I bildet under er det blitt registrert 1 time brukt på lunsj, som telles med i den totale kapasiteten for dagen.
![](https://support.busy.no/hubfs/Knowledge%20Base%20Import/downloads.intercomcdn.comio565181500d4a013cde7453d251903bd62image.png)
Under rapporter kan du få en fullstendig oversikt over hvor mye tid de ansatte bruker på lunsj ved å gruppere etter «Prosjekter / Arbeidstyper».
Betalt lunsj: Jeg har ikke behov for oversikt over tid brukt på lunsj
Dersom din bedrift har betalt lunsj, men ikke behov for å holde oversikt over tiden brukt på lunsj, trenger du ikke å føre lunsj som eksplisitte oppføringer. Ansatte kan føre timer som vanlig hele dagen, uten å tenke på hvilken del av det som er brukt til lunsj.
![](https://support.busy.no/hubfs/Knowledge%20Base%20Import/downloads.intercomcdn.comio565250161e502860ab31b81a638449030Skjermbilde%2B2022-08-18%2Bkl.%2B14.37.45.png)