Lær mer om hvordan du kan føre lunsj i Busy, uten lunsjtrekk

Har dere betalt lunsj? Her går vi gjennom hvordan dere fører betalt lunsj, og hvordan dere kan få oversikt over tiden brukt på lunsj.

Betalt lunsj: Jeg trenger oversikt over tiden brukt på lunsj

Dersom ansatte har betalt lunsj, og du ønsker å ha oversikt over tiden brukt på dette, kan du la de ansatte registrere lunsj i Busy selv. Det gjør du ved å opprette en arbeidstype for lunsj under «Arbeidstyper».

 

Denne arbeidstypen legger du til på interntidprosjektet. Arbeidstypen skal være knyttet til vanlig arbeidstid, slik at tiden teller med i timeføringen.

 

De ansatte fører timer som vanlig på tidslinjen, og legger inn tiden de bruker på lunsj hver dag. I bildet under er det blitt registrert 1 time brukt på lunsj, som telles med i den totale kapasiteten for dagen.

 

Under rapporter kan du få en fullstendig oversikt over hvor mye tid de ansatte bruker på lunsj ved å gruppere etter «Prosjekter / Arbeidstyper».

image-Mar-20-2024-01-47-31-2318-PM

Betalt lunsj: Jeg har ikke behov for oversikt over tid brukt på lunsj

Dersom din bedrift har betalt lunsj, men ikke behov for å holde oversikt over tiden brukt på lunsj, trenger du ikke å føre lunsj som eksplisitte oppføringer. Ansatte kan føre timer som vanlig hele dagen, uten å tenke på hvilken del av det som er brukt til lunsj.


Ubetalt lunsj? Se denne hjelpeartikkelen!