1. Busy Hjelpesenter
  2. Ofte stilte spørsmål

Hvordan fjerner jeg ansatte som har sluttet fra Busy?

Når en ansatt har sluttet må brukeren deaktiveres og fjernes fra timebanken. Her kan du lese hvordan dette gjøres.

Gå først inn på den ansatte sine innstillinger via «Brukere» → [Navn på ansatt].

For å deaktivere brukeren kan du enten trykke på «Handlinger» i sidemenyen, eller bla ned til du kommer til «Handlinger». Trykk videre på knappen som heter «Deaktiver bruker».

 

Etter å ha trykket på «Deaktiver bruker» vil du få opp et valg om sluttdato. 

Skjermbilde 2024-11-06 kl. 08.21.03

Å sette sluttdato fremover i tid vil gjøre at brukeren er synlig i rapporter, selv om brukeren er deaktivert og ikke lenger har tilgang til Busy. Dette vil spesifikt påvirke budsjettrapporten, brukerfilterene i rapporter og lønnsomhetsrapporten. 

Dersom du ikke har behov for å se informasjon om brukeren i disse rapportene etter deaktivering, velger du dagens dato som sluttdato. 

Skjermbilde 2024-11-06 kl. 08.23.12

Når brukeren er deaktivert finner du personen under arkiverte brukere i Busy. En deaktivert bruker kan gjenopprettes ved behov. 

Deaktiverte brukere blir ekskludert fra betalingsplanen din, og vil heller ikke påvirke timesaldoen til selskapet fremover. Tidligere timer brukeren har ført i systemet er lagret i Busy og synlig i rapporter. 

Merk: Ønsker du at dataen for personen skal beholdes i timebanken, kan du velge å reaktivere «Vis i timebank», men heller opprette en ny arbeidsuke fra sluttdatoen, der personen har 0 i kapasitet alle dager.

Skjermbilde 2024-11-06 kl. 08.20.06

 

Obs! Det er ikke mulig å arkivere seg selv i Busy. Om du har behov for å deaktivere din egen bruker, kan dette gjøres av en annen administrator i arbeidsområdet.